Mind-Walk in de Herfst

Deelwandeling

Welkom bij Mind-Walk in de Herfst Deelwandeling

 

Lieve allemaal, 

Welkom bij deze speciale Mind-Walk training. 
De online Mind-Walk training is een cursus waarbij je normaal gesproken in je eentje op pad gaat met de oefeningen onder mijn digitale begeleiding. De andere deelnemers ontmoet je in facebookgroep en tijdens de Zoommeetings op zaterdagochtend. Daar delen we onze ervaringen en inspireren elkaar.
Maar deze training is anders. Deze training is om te delen, om samen op pad te gaan. De oefeningen doe je alsnog alleen, maar de ervaring deel je met elkaar.

Kom je hier als gast? Dan heb je deze training cadeau gekregen van een Mind-Walk deelnemer.
Kom je hier als deelnemer van de cursus? Dan heb jij iemand uitgenodigd om met jou mee op stap te gaan. Het is een cadeautje aan jezelf, aan de ander en aan elkaar. 

Wat je kunt verwachten van de Mind-Walk deelwandeling:

Bij iedere Mind-Walk training doen we een wandeltechniek (of 2), een beweegoefening en mediatie, steeds in een andere vorm, met een ander thema en geïnspireerd door een andere stroming. Alle 3 oefeningen in deze korte training komen uit eerdere Mind-Walk trainingen. We doen 1 wandeltechniek, 1 staande beweegoefening en 1 zittende meditatie.

De ervaren deelnemers van de cursus zijn al vertrouwd met de oefeningen, jullie hebben deze oefeningen al eens eerder gedaan. 
Voor jou als ervaren deelnemer ligt de uitdaging met name bij het beleven en ervaren van Mind-Walk samen met iemand.
Hoe is dit voor jou? Wat doet het met je? Wat is het verschil met onze gebruikelijke solo-wandeling? Wat vond je lastig en wat juist heel leuk? Werd je ergens door verrast of kreeg je een mooi inzicht?
Kijk maar eens of je deze vragen mee op pad kunt nemen om ze achteraf voor jezelf te beantwoorden. 

Voor jou als gast is alles nieuw, vandaar dat ik oefeningen heb uitgezocht die laagdrempelig zijn en je op een unieke, zachte en eenvoudige manier laten ervaren hoe je echt in het hier en nu kunt landen. Met behulp van diverse zintuigen en je ademhaling maak je contact met je lichaam en de natuur om je heen.
Luister bij alles wat je doet goed naar wat jouw lijf aangeeft en onthoudt: niets moet, alles mag. 
De perfecte oefening en de perfecte uitvoering bestaan niet bij Mind-Walk. Zelfs voor mij als trainer is elke training en oefening anders dan de vorige keer. Soms wordt je uitgedaagd over een zelfopgelegde drempel te stappen en ik wil je zeker vragen alles een kans te geven, want juist buiten de comfort zone groeien we het meest. Maar blijf bij jezelf: doe wat goed voelt voor jou en vindt je eigen weg in alle oefeningen. 
Dat is een hele belangrijke vuistregel bij Mind-Walk.

Je komt zoals je komt, in welke vorm jij vandaag ook bent. Alles mag, niets moet.
Wie jij bent of wat doet is altijd goed genoeg! 

De Mind-Walk oefeningen die we doen:

1. Wandeltechniek: Aandachtig Wandelen Hier & Nu
2. Staande oefening: Bewust bewegen
3. Zittende oefening: Dankbaarheidsmeditatie

Wat je mee mag nemen:

– Je eigen mobiel of tablet en oordopjes, met voldoende batterij en data. 
– Kleed je warm en goed, zodat je het onderweg niet koud krijgt. 
– Een matje om op te zetten en eventueel een dekentje om je warm te houden als je stil zit.
– Een thermos met warm drinken en eventueel een gezonde wandelsnack voor onderweg, jullie beslissen zelf of en wanneer jullie pauzeren om wat te eten en te drinken.
– Een open mind en genoeg tijd om ontspannen te wandelen zolang jullie willen.

Laten we op pad gaan

Voor je op pad gaat mag je de teksten doorlezen en de video’s bekijken, maar je mag ook al luisterend van start gaan. Kijk maar wat jullie prettig vinden en spreek af wat jullie doen zodat jullie van te voren op één lijn zitten. Ik hoop dat jullie er enorm van genieten samen. Ik wens jullie heel veel plezier!

Liefs, Dorine 

Ongedwongen wandelen

We starten de Mind-Walk met ongedwongen wandelen en dat doen we ook tussen de oefeningen door. Ongedwongen wandelen mag op je eigen tempo, kletsend of in stilte. Dat ik jullie eigen keuze. Kijk maar wat jullie zelf fijn vinden of probeer beide een keer uit.

Wandeltechniek:

Aandachtig Wandelen Hier & Nu

We starten met een oefening om echt te landen in het hier en nu. Met een Mind-Walk wandeltechniek die we veel gebruiken en steeds weer in een ander jasje kunnen gieten: Aandachtig Wandelen.

We starten deze wandeling in door vertraagd te lopen, laat het tempo flink zakken en leg je volle aandacht bij de ademhaling. We volgen en tellen de cyclus van onze in- en uitademing. Na 12 keer in- en uit ademen staan we stil. We sluiten de ogen en concentreren ons op wat we voelen, gaan over op wat we horen en daarna openen we de ogen en kijken we met de volle aandacht naar alles om ons heen. Ik doe het in de video 1 keer voor, daarna mogen jullie zelf op pad. Zorg ervoor dat je tenminste 5 keer stilstaat om te landen op de plaats waar je bent. Voel, luister en kijk heel bewust en nieuwsgierig naar alles wat er is in dit moment. Na 5 keer mogen jullie de oefening loslaten en weer contact maken met elkaar. 

Ongedwongen wandelen

Na deze wandeltechniek mogen jullie de oefening loslaten en een stukje ongedwongen wandelen. Vertel elkaar onderweg hoe het ging; wat jullie voelden, hoorden en zagen. Juist de onderlinge verschillen in wat jullie opmerken is in deze oefening zo waardevol, dus luister aandachtig naar elkaar en geef elkaar de ruimte.

Staande Beweegoefening:

Bewust Bewegen

Voor deze oefening mogen jullie een plek opzoeken waar jullie de ruimte hebben om vrij te bewegen, zonder dat je elkaar kunt raken. We doen een oefening op de plaats waar je staat. Waarbij je je lichaam deel voor deel in beweging zet. We herhalen de oefening 3 keer en verleggen daarbij steeds de aandacht naar iets anders. Zorg ervoor dat je je mobiel ergens neer leg of zet zodat je de video kunt zien en doe lekker mee. Veel plezier! 

Start video en doe mee

Ongedwongen wandelen

Jullie mogen nog een keer ongedwongen wandelen tot jullie op een rustige plek komen waar jullie kunnen zitten om de laatste oefening te doen.

Afsluitende meditatie

Dankbaarheidsmeditatie

Een dankbaarheidsmeditatie om diep verbinding te maken met je lichaam vanuit een intens gevoel van verwondering en dankbaarheid. Zoek een fijne plek om rustig te kunnen zitten op je zitmatje en zorg ervoor dat je lekker warm bent. Start de video of geluidsopname in als jij er klaar voor bent, sluit je ogen en doe mee. 

Ongedwongen terug wandelen

We zijn aan het einde van deze korte Mind-Walk Deelwandeling.
Jullie mogen teruglopen naar het startpunt. Hoe hebben jullie het ervaren? Praat er nog even met elkaar over na.

Wel thuis en Dank jullie wel!

Dit was de Mind-Walk Deelwandeling

Was het fijn om samen op pad te zijn?

Ik hoop dat jullie ervan genoten hebben en wil jullie bedanken voor jullie aandacht, inzet en aanwezigheid. Ik hoop dat jullie ervan genoten hebben. 

Wil je er over met mij in gesprek? Dan kan dat via WhatsApp, Messenger of e-mail (ook als videogesprek).

Liefs, Dorine

E-mail: post@stilinmij.nl

Telefoon: +4747215215
(ook voor WhatsApp)​

2021-11-19 15.19.26

Dorine Tichelaar

Jouw Mind-Walk trainer

Scroll naar top